info@pezhvaktarh.ir

00983133932330

اداره کل ایمنی ترافیکی بزرگراه‌های ملی آمریکا (NHTSA) که بخشی از وزارت حمل و نقل این کشور است با انجام یک مطالعه میدانی یک‌ساله بر روی سیستم‌های اجتناب از برخورد (CAS- collision avoidance systems) نشان داد که این سیستم‌ها می‌توانند  برخوردهای جلو به عقب کامیونها را حذف کرده و یا از میزان آن بکاهند. به‌طورکلی CAS به سیستم‌هایی گفته میشود که با استفاده از سیگنال رادار یا اشعه لیزر یا حسگر یا دوربین، احتمال تصادف را تشخیص می‌دهند و یا به راننده خودرو هشدار می‌دهند یا به‌طور خودکار وارد عمل شده و اقدام امنیتی (مثلاً فعال کردن سیستم ترمز) را انجام می‌دهند.

6729808_xl_truck-and-car

il-truck-accident-001

نزدیک به 170 راننده از هفت ناوگان در سراسر آمریکا با 150 کامیون مجهز به سیستم‌های اجتناب از برخورد و هشدار خروج از خط در این مطالعه موردبررسی قرار گرفتند که درمجموع 3 میلیون مایل مسافت را در 110 ساعت رانندگی طی نمودند. نتایج نشان داد که میزان برخوردهای جلو – عقب تا میزان 87 درصد  و هزینه‌های جانبی مربوط به آن نیز در حدود 89 درصد کاهش یافته است.

semi-truck_automatic_braking_technology_volvo

به‌طورکلی مهم‌ترین سیستم‌های اجتناب از برخورد که بر روی وسایل نقلیه نصب می‌شوند عبارت‌اند از:

سیستم‌های کنترل پایداری الکترونیکی (ESC – Electronic stability control)

02.2_Electronic Stability Control

 

سیستم‌های کنترل پایداری واژگونی (RSC – Roll stability control)

Print

 

سیستم‌های کاهش و اجتناب از برخورد به جلو (F-CAM – Forward collision warning and mitigation)

collision_warning_brake_support

 

سیستم‌های هشداردهنده خروج از خط (LDW – Lane departure warning)

lane-keep-568

 در سال 2015 طی پژوهشی که با همکاری دانشگاه میشیگان و مرکز پیشبرد رهبری حمل‌ونقل (ATLAS) صورت گرفت تأثیر سیستم‌های اشاره شده بر میزان کاهش برخورد کامیون‌ها بررسی شد که نتایج آن به‌صورت جدول زیر به دست آمد:

میزان کاهش برخوردها با نصب کامل سیستم‌های ESC , F-CAM , LDW

capture

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *